Güncel Teknoloji HaberleriMicrosoft

Arkane Austin Stüdyo Direktörü Herkese Teşekkür Etti

Sevilen oyunlarda imzası bulunan Arkane Austin, Microsoft kararıyla resmen kapandı. Stüdyo direktörü ise veda konuşması yaptı.

Arkane Austin artık resmi olarak yok ve Arkane’de on altı yılı aşkın süredir çalışan Stüdyo Direktörü Harvey Smith, tüm duygularını Twitter/X’te uzun ve içten bir başlıkta paylaştı. Smith, sektördeki 30 yılı aşkın kariyeri boyunca Deus Ex’de Ion Storm’da baş tasarımcı, Deus Ex: Invisible War’da yönetmen ve Thief: Deadly Shadows’da tasarımcı olarak görev yaptı. Midway’de kısa bir süre çalıştıktan sonra ilk Dishonored’da kreatif direktör, tasarımcı ve yazar olarak Arkane’e katıldı.

Daha sonra bir süreliğine Lyon’a taşındı ve burada Dishonored’ın devamı ve Death of the Outsider’da kreatif direktör olarak görev aldı ve ardından Redfall’a liderlik etmek üzere stüdyo yönetmeni olarak Arkane Austin’e döndü. Konu başlığında oyun tasarımcısı, meslektaşlarına olan tüm sevgisini ve gururunu ve nispeten dağınık bir stüdyo olarak birlikte yaşadıklarını ifade ediyor.

Arkane Austin’deki herkesi çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Çok güzel zamanlar, zor zamanlar, çok şey yaşadık birlikte. Elbette bugünün haberi hepimiz için korkunç. Yeteneğin seni ayağa kaldıracak ve ben de yardım etmek için elimden geleni yapacağım.

Arkane hakkında bazı notlar. Benim için 16 yıldı. Bazı oyunlara her zaman değer vereceğim. Takımla ve kültürle gurur duyuyorum. Hiçbir yer mükemmel değil ama biz çok önemsedik, emek verdik. Yıllar geçtikçe Arkane stüdyolarında pek çok harika insan vardı. Dün toparlanıp birbirimize güvence verirken Redfall, Dishonored 1 ve Prey’in yapımında yer alan insanlarla zaman geçirdim, evet ama ondan önce Deus Ex, Ultima ve iz bırakan diğer sayısız oyun vardı.

Etrafımdaki insanlar Arkane Austin ve Lyon’da, Id’de, Bethesda‘da, Tango’da, Machine Games’te, ZOS’ta ve diğer yerlerde çoğunlukla harika insanlardı. Geliştiriciler, pazarlama ve halkla ilişkiler, harici prodüksiyon, QA (kahramanlar), muhteşem insanlardan oluşan sürekli listeler. Yıllar süren ilişkiler.

Arkane için mücadele ettiğimiz bir zamanda başladım. Bağımsızlık zor. Küçük Austin ofisinde 4. kişiydim. İki stüdyo oldukça entegreydi ama o zamanlar Raf orada olduğu için Austin’den yönetiliyordu. Elbette Lyon’un bazı kurucuları ve kritik öneme sahip yaratıcı ve teknik insanları da vardı.

Bethesda’ya bağlandık, Dishonored’ı, The Knife of Dunwall’u, Brigmore Witches’ı yaptık. Yol boyunca karşılaşılan zorlukların sayısı bir kitabı doldurabilir. Ancak görkemli, komik anların sayısı on taneyi doldurabilir. İki takımı ayırdık, 4 yıllığına Lyon’a taşındım, orada Dishonored 2 ve Death of the Outsider’ı yaptık. Raf, Ricardo ve Redfall’ın önemli başrol oyuncuları da dahil olmak üzere pek çok kişi Austin’de kaldı ve Prey ile Mooncrash’ı yarattı.

Geri döndüm, Redfall üzerinde çalışmaya başladık, Pandemi oldu, düne kadar böyle devam etti. 1999 yılında “bir odada 6 Fransız adam” tarafından kurulan küçük bir şirket için ne hikaye. 16 yıldır bunun bir parçası olduğum için çok gururluyum.

Konunun devamında Smith, dün “bir sürü telefon görüşmesi yaptığını” ve plan yaptığını söyledi. Ayrıca alıştığı oyunları (sürükleyici simülasyonlar) yapmak için takım büyüklüğü söz konusu olduğunda ‘en iyi noktayı’ merak etti.

Binada Ricardo ve diğer pek çok kişiyle birlikte olmak… Dishonored, Prey ve Redfall’daki çalışmaların bir kısmına liderlik eden insanlar, Deus Ex’den bu yana onlarca yıldır birlikte çalıştığım insanlar ve hatta Daha önce Steve Powers vakasında… bu çok zorlayıcıydı. Dün bir sürü arama yaptım. Bağlantılar kurdu. Planlar yaptım. Boğazım hâlâ çiğ. İnsanlarımız gerçekten harika. Birçoğu -birçok meslektaşım gibi- çabalıyor. Umarım koşullar bir an önce değişir.

Ama bir yanım da takım büyüklüğünü, belirli türden yaratıcı grupların rolünü, daha büyük şirketlerin rolünü vb. merak ediyor. Belki de takım büyüklüğü açısından yapmaya heveslendiğim oyun türleri için hoş bir nokta vardır.

Görünüşe göre eski Arkane Austin stüdyo direktörü bundan sonra daha sıkı sıkıya bağlı bir grupta çalışmayı düşünebilir. Daha küçük, daha çevik bir stüdyoyu tercih eden ilk (veya elbette son) üçlü A emektarı olmayacaktı. Arkane’nin 18 yıldır kurucusu ve başkanı olan arkadaşı Raphaël Colantonio, sürükleyici sim/yukarıdan aşağıya aksiyon RPG’si Weird West’i yaratan küçük bir ekip olan WolfEye Studios’u kurmak için 2017 yılında şirketten ayrıldı. 2020’de Colantonio, üçlü A geliştirmenin bir oyundan çok bir ürün üzerinde çalışmaya benzediğini söyledi.

WolfEye bir yıl önce yeni ve iddialı bir IP hazırlayacağını duyurmuştu; belki Smith de onlara katılır. Her iki durumda da, nereye inerse kesinlikle izini süreceğiz.

Ne Düşünüyorsunuz ?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Başa dön tuşu